Användarvillkor

Här kan du läsa om villkoren för att använda Velora

Tillämpning av användarvillkor

Nedanstående avtalsvillkor (“Avtalet”) gäller mellan Velora Health AB, 559455-0724, ("Velora", “Velora Health”, “oss” eller “vi”), en privat vårdgivare, och dig som användare av Veloras tjänster. Endast personer som är 18 år eller äldre kan nyttja tjänsten. ​

Velora ska inte användas i situationer som kräver akut sjukvård. I akuta fall ska du alltid kontakta 112 eller uppsöka närmaste akutmottagning.

1. Syfte

Velora är en digital vårdtjänst som erbjuder diagnostik och behandling från läkare och andra specialister. Användare har vidare möjlighet att teckna ett medlemskap på Veloras tjänster förutsatt att Veloras läkare bedömer att användaren är lämplig för detta.

2. Ansvar

Användarens ansvar

Genom att nyttja tjänsten så förbinder sig användaren att svara sanningsenligt på de frågor som ställs i formulär som föregår läkarbedömning samt under läkarsamtal. Information om användarens hälsa, sjukdomar, nuvarande symptom samt läkemedel krävs för att ge adekvat vård och korrekta råd. Användare kan i vissa fall behöva lämna blodprover på provtagningsenheter vi samarbetar med för att vi ska kunna erbjuda säker vård. Användare förbinder sig till att följa de råd och rekommendationer som meddelas vid förskriven behandling.​

Om du drabbas av akut sjukdom under tiden för din vård hos oss måste annan vårdgivare kontaktas och akutvård sökas. På användarens ansvar ligger också att kontakta Velora om detta sker.

Veloras ansvar

Velora Health AB är registrerade vårdgivare hos Inspektionen för vård och omsorg och innehar tillstånd att bedriva hälso- och sjukvård enligt hälso- och sjukvårdslagen. Vi ansvarar för att läkare och annan sjukvårdspersonal som anlitas genom Velora Health AB innehar föreskrivna legitimationer och giltiga försäkringar. Vidare ansvarar vi för att den sjukvårdspersonal som du kommer i kontakt innehar rätt kompetens för att utföra Veloras tjänster.

​Velora Health AB strävar efter att webbplatsen www.velora.se​ ska ha hög tillgänglighet. Oförutsedda driftsavbrott eller planerade driftsavbrott i form av underhåll kan dock ske, vi ansvarar inte för avbrott i tillgängligheten av tjänsten. Velora Health AB ansvarar inte för innehåll som länkats till eller från webbplatsen.

​Velora Health AB ansvarar inte för fel som beror på kund eller något förhållande som kund ansvarar för. Detta inbegriper att den information som kund ger, samt de frågor kund besvarar, görs så sanningsenligt. Velora Health AB ansvarar vidare inte för någon form av personskada eller andra följder, som kan vara ett resultat, direkt eller indirekt, av användning eller felanvändning av information som ges, presenteras i eller hänvisas till på webbplatsen eller epost. Velora Health AB svarar således inte för följdskador, utebliven vinst, utebliven förväntad besparing och/eller andra indirekta skador. Om inte annat följer av tvingande lagstiftning är Velora Health AB inte skyldiga att utge ersättning på grund av fel i Veloras tjänster, om användarens uppgifter förloras eller på grund av brott mot dessa villkor.

​3. Uppsägning och ändring

Användare förbinder sig att följa dessa villkor tills vidare från att godkännande har givits. Velora och användaren kan när som helst, var för sig, säga upp avtalet med omedelbar verkan. Betalning för påbörjat abonnemang fortsätter dock att löpa för de månader, efter uppsägning, läkemedel redan förskrivits. Ingen återbetalning till användaren av redan genomförda betalningar sker vid uppsägning.

Velora har alltid rätt att omedelbart stänga av och avsluta avtal med användare som bedöms missbruka Veloras tjänster eller bryter mot dessa villkor.

Velora har alltid rätt att när som helst ändra i Veloras tillhandahållande av tjänster eller att avsluta Veloras tillhandahållande av tjänster.

Dessa villkor kan komma att uppdateras, i vilket fall användaren kommer att informeras om uppdateringen i samband med beställning av tjänster från Velora.

4. Överlåtelse

Velora har rätt att överlåta sina tjänster inklusive därmed sammanhängande rättigheter och skyldigheter till tredje man. Användare har inte rätt att överlåta rättigheter eller skyldigheter gentemot Velora till tredje man utan Veloras föregående skriftliga samtycke.

5. Ångerrätt & bytesrätt

Vanligen har konsumenter 14 dagars ångerrätt, men detta omfattar inte digitalt innehåll. Genom att acceptera dessa villkor samtycker du till att ångerrätten inte gäller för digitalt innehåll. Det finns inte möjlighet att byta förskriven behandling mot en annan behandling. 

Vid frågor ta kontakt med oss på hej@velora.se

 6. Tvist

För Avtalet ska svensk rätt äga tillämpning. Tvist med anledning av Avtalet ska avgöras av allmän domstol med Stockholms tingsrätt som första instans.

7. Force Majeure

Velora Health AB ersätter inte skada till följd av strejk, eldsvåda, myndighetsutövning, arbetstvister, olyckshändelser, fel eller försening av underleverantör, driftstopp i allmänna kommunikationssystem eller annan omständighet utanför Velora Health ABs kontroll och som Velora Health AB skäligen inte förväntas räkna med och vars följder Velora Health AB inte skäligen kunnat undvika eller övervinna. För det fall omständighet i enlighet med denna punkt kvarstår under en period som överstiger en (1) månad har part rätt att säga upp Avtalet med omedelbar verkan. Kund har under sådana omständigheter rätt till återbetalning av betalt belopp för tjänst.

Copyright © Velora Health AB 2023
Velora Health AB, 559455-0724
hej@velora.se